13 oktober 2005

Miniprojectje : 4 oktober "WERELDDIERENDAG"

Naar jaarlijkse gewoonte wordt er in het zesde leerjaar bijzonder veel aandacht besteed aan "Werelddierendag". Ook dit schooljaar lieten we deze dag niet onopgemerkt voorbij gaan.
Aangezien de meester veel belangstelling heeft voor de dieren en het dan nog eens toevallig zijn verjaardag is ook werd het een speciale dag !
Zo begon de dag met een gezond ontbijt met z'n allen in de refter. De leerlingen zorgden voor allerlei gezonde lekkere dingen. Iedereen droeg zijn steentje bij. De meester werd speciaal in de watten gelegd en kreeg een versierde stoel.
Toen we in de klas kwamen werden we verrast door een ijverige mama die de klas een heel feestelijk kleedje gegeven had (waarvoor dank !!!).
Toen konden we beginnen aan het echte werk. De leerlingen werden ingedeeld in groepjes en kregen een tiental opdrachten te verwerken die uiteraard allemaal met dieren te maken hadden zoals :
  • een godsdiensttekst over Franciscus van Assissi, de dierenvriend
  • een dierenidentiteitskaart maken
  • reclamevoeding voor dieren ontwerpen
  • adressen van dierenwinkels, dierenkerkhoven en dierenartsen opzoeken
  • een dierentoneeltje schrijven met pluchen diertjes
  • spreuken en zegswijzen over dieren verklaren
  • een tangramei als knutseloefening
  • snelheden vergelijken bij de wilde dieren
  • dierenrijmpjes verzinnen
  • interview met huisdier

Ondertussen nam de meester veel foto's. En het feest ging maar door want in de namiddag mochten we terug met zijn allen aan de feesttafel gaan en lekker smullen van een eigen gebakken taart van een ijverige papa. En lekker dat die was, geen kruimeltje bleef er over !! Dank je wel !!

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

hij nam veel foto's maar zet er maar 15 op ik vraag me af waarom
meester wil je me hier op antwoorden a.u.b.

14 oktober, 2005 21:30  
Anonymous Anoniem said...

ja kvraag me da ook af
ma ja yosra da duur ook zo lang tegen wanneer er een foto opstaat

15 oktober, 2005 10:04  
Anonymous Anoniem said...

ik denk wel dat het is om dat de meeste niet gelukt zijn he

15 oktober, 2005 12:36  
Blogger ward ict said...

Nee hoor, er zijn heel veel foto's goed gelukt maar het is niet echt mijn bedoeling om alle foto's er altijd op te plaatsen. Ik wil vooral op de eerste plaats de ouders informeren, maar als jullie dat anders zien kunnen we dat nog even bespreken en aanpassen hoor. En wat leuk dat er zoveel reacties komen !!!

15 oktober, 2005 13:01  
Anonymous Anoniem said...

uh?? wie is zes rn ben jij dat meester Ward groetjes Quinten

15 oktober, 2005 18:33  
Anonymous Anoniem said...

ja ik pijs het wel maar waarom zet hij zijn ijgen foto er niet bij
maar hij heeft gelijk wij schrijven alleen maar normaal moeten de ouders het zijn en dan pas wij
wacht ik ga ze iets laten schrijven ergens anders

15 oktober, 2005 19:15  
Anonymous Anoniem said...

mijn heeft er al in geschreven pijs ik

15 oktober, 2005 19:16  
Anonymous Anoniem said...

mijn vader heeft er al iets in gezegt en meester zij dat hij de eerste was

16 oktober, 2005 17:54  
Anonymous Anoniem said...

mijn ouders ebben er ook iets gezegt en mijn zus ook

16 oktober, 2005 19:03  
Anonymous Anoniem said...

Hallo,Het is Martientje.De mama van Kimberley.Fijn dat er een site van het 6 de leerjaar is.Zo zien we wat jullie in de klas doen.Ik vindt het mooi dat u uw vrijetijd er is steekt.Bedankt dat je het fijn vondt dat ik je klasje had versierd!Nu ben ik weg , Tot nog eens.

17 oktober, 2005 19:51  
Anonymous Anoniem said...

wat een groene klas! nog nooit een ll. verdwaald in de jungle?

16 oktober, 2006 11:47  

Een reactie posten

<< Home